Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Foto

Já bych vrátil tramvaje na Václavák tak, jak jezdily, dokud nebylo metro. Odlehčilo by se přetížené trase Lazarská, Vodičkova, Jindřišská, pro kterou navíc není alternativa, když se tam něco stane. Jedenáctku bych vrátil, aby jela z Vinohradské Václavákem do Revoluční a na Letnou. Devítka by jezdila zase přes Můstek.Když dnes chcete od Národního divadla do Kotvy, tak je to nejrychleji a do jisté míry jedině možné pěšky.

Václavák, kterému se naprosto sebrala jeho někdejší atmosféra a kolorit, by ožil. A noční tramvaje by měly logicky svůj význačný přestupní bod na Můstku místo v té nelogické Lazarské. Jo, a ten spoj z Vinohradské kolem hlavního nádraží, který se autorovi blogu nezamlouvá, tak ten umožní spojit tramvají Vinohradskou se Seifertovou, takže ano, ať to zřídí čím dřív tím líp..

3 0
možnosti
BG

Kdyby hloupost nadnášela, jste už mimo známý vesmír. Neexistuje racionální důvod tu trať nepostavit a ulehčit centru Prahy. Vámi předložené argumenty nedávají smysl.

Nejste dopravní inženýr a tedy nikdy nemáte šanci pochopit procesy, které se v tomto složitém systému odehrávají. Jste pouhý ekonom a s Vaším přístupem by Praha třeba neměla metro, protože se výstavba a provoz nikdy nezaplatí.

1) Metro slouží spíš pro rychlou přepravu na delší vzdálenosti. Na krátké vzdálenosti je časově nevýhodné.

2) Tramvajová síť v centru by měla být redundantní, což je patrné např. v promítnutí do teorie grafů, pro větší variabilitu při mimořádných událostech – výluky, jednorázové masové akce.

3) Tramvajové tratě v centru jsou dnes přetížené a nemají alternativu. Objízdné trasy jsou v době mimořádností příliš odkloněny od původní trasy a tím se zvyšují náklady na provoz.

4) Zlepší se obslužnost Václavského náměstí, nová trať na Václaváku bude mít synergický efekt, tedy že přitáhne více lidí, protože centrum bude povrchovou dopravou dostupnější.

5) Vznikne alternativa pro cestující v oblasti Václavského náměstí, kterým je metro nepohodlné.

3 0
možnosti
BH
Foto

Ja se na tu tramvajovou trať už těším. A jedna tramvaj za pár minut zdrží provoz při křížení magistrály stejně, jako již existující paralelní přechod. Takže se nic nezmění.

2 0
možnosti
ND

Jo, vymýšlejí ptákoviny, teď ještě výstup z metra na staromak, rekonstrukci Václaváku (kolikátou asi?) Prostě strašná squadra...

1 0
možnosti
PK

Nevím jestli jste Pražanda či nikoliv. Dnes máte mezi Spálenou a Senovážným jedinou trať, přetíženou a když se něco stane - porucha, nehoda. Osobně to za ptákovinu nepovažuji. Stejně jako zlepšení Václaváku. Dnes je to tam strašný ...

4 1
možnosti
  • Počet článků 836
  • Celková karma 29,45
  • Průměrná čtenost 1922x
Autor se narodil 21. srpna 1952 v Olomouci. Je ženatý, má syna a dceru. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou. V letech 1998 až 2004 byl náměstkem pražského primátora pro oblast finanční politiky, 2004 až 2005 ministrem pro místní rozvoj. V letech 2005 až 2006 pak předsedou vlády České republiky. Je předsedou Společnosti Willyho Brandta a Bruna Kreiskeho a předsedou redakční rady portálu Vaše věc (www.vasevec.cz). Na sklonku roku 2011 založil politickou stranu Národní socialisté. Na podzim 2018 kandiduje do Senátu jako nezávislý kandidát s podporou ČSSD.

Seznam rubrik